9 februari 2013 - 14:11 - Cultuur
Sigma Conseil heeft onderzoek gedaan naar de meest bekeken televisiezenders in de Maghreb. Daaruit blijkt dat 2M het meeste kijkers aantrekt.
De Marokkaanse zender staat bovenaan in de top-10 van het Tunesische marktonderzoeksbureau.
Ook de Marokkaanse Al Aoula en Medi1 TV behoren tot de meest bekeken zenders in de Maghreb.
Top 10 met kijkcijfers
– 2M (Marokko) : 12% kijkers
– MBC4 (Saoedi Arabië): 8,5% kijkers
– Al Jazeera (Qatar): 7,7% kijkers
– A3 (Algerije): 5% kijkers
– MBC1 (Saoedi Arabië): 4,9% kijkers
– Watanya 1 (Tunesië): 3,9% kijkers
– Abu Dhabi TV (Aboe Dhabi): 3,8% kijkers
– MBC2 (Saoedi Arabië): 3% kijkers
– Al Aoula (Marokko): 2,9% kijkers
– Medi1 TV (Marokko): 2,7% kijkers
Het onderzoek werd uitgevoerd in Marokko, Algerije en Tunesië. Het is de eerste keer dat in de Maghreb, op groot schaal wordt onderzocht naar kijkcijfers.
Marokko kiest supermoderne HSL voor Tanger-Marrakech
Neil El Aynaoui en Marokko: vader geeft update
Spaanse TikTokster geeft reistips voor Marokko: "Opgelet voor taxi-trucs!"
In Marokko geproduceerde auto is nummer 1 in Europa
Komt miljardair Elon Musk naar Marokko?
Yassin in rolstoel en dakloos: "Ik leef in angst"
Marokkaanse rapper Najm verovert schermen Times Square
New York in de ban van Koninklijke Marokkaanse Koummya-dolk (video)
Dounia Boutazout stopt ’Lalla Laaroussa’
Dounia Batma maakt enkele weken na celstraf comeback
Matt Damon onherkenbaar na Marokko-avontuur
Zorgen om invloed Frans op Marokkaans Darija
"Casablanca" was een Hollywoodmythe: de stad achter de film
Hiba Abouk, ex van Achraf Hakimi, woont in peperduur appartement