8 januari 2013 - 22:07 - Cultuur
De weinig aantrekkelijke programma’s op Marokkaanse televisiezenders, zorgden voor een sterke daling van de kijkcijfers. Vorig jaar stemden 63,8% van de tv-kijkers op buitenlandse zenders.
Zo begon 2M in 2012 met een 27,6% marktaandelen en eindigde hetzelfde jaar met slechts 23,1%. Al Aoula zakte van 9,9% tot 8% in dezelfde periode. Dat meldt MarocMétrie die de kijkcijfers in Marokko meet.
De hoogste kijkcijfers werden bij Marokkaanse zenders genoteerd tijdens de Ramadan. 2M wist toen 38% van de kijkers te boeien. Al Aoula blijft ver achter let slechts 7,8%.
Kijkcijfers 2M in de laatste week van december 2012
1 - Turkse soap "Familie Laila": 54,6%
2 - Programma "Sanaat Bladi": 44,5%
3 - Turkse soap "Ichk wa jazaa": 43,2%
4 - Turkse soap "Yacout": 37,6%
5 - Nieuwsuitzending in het Frans: 24,9%
Kijkcijfers Al Aoula in de laatste week van december 2012
1 - Nieuwsuitzending in het Arabisch: 27,2%
2 - Muzikale avond "Sahrate Al Aoula": 26,2%
3 - Weer: 25%
4 - Marokkaanse soap "Sa3â fi ljahim fi": 16,1%
5 -Marokkaanse film "Riadstane": 15,3%
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Afrika Cup 2025: dit zijn de 24 landen die gekwalificeerd zijn voor Marokko
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko gaat Schotse melk importeren
Streamer Ilyas El Maliki veroordeeld tot celstraf
Marokkaanse YouTuber Weld Chinwiya in de cel
Rapper Ali B opnieuw voor de rechter
Marokkaanse actrice Souad Saber stopt met acteren
Turkse filmsterren "sterk verbonden" met Marokkaanse kijkers
Marokkaanse zangeres bij "Mooiste gezichten ter wereld"
Acteur Abdel Kader Motaa mag huis niet meer uit van zijn kinderen
Saad Lamjarred en Manal Benchlikha strijden voor award