13 november 2017 - 12:50 - Marokko
Een nieuwe publiciteitscampagne van L’Oréal zorgt al enkele dagen voor controverse op internet vanwege de aanwezigheid van een jonge Marokkaanse met een hoofddoek.
De jonge vrouw is geen onbekende. Het is de professionele Marokkaanse visagiste en vlogster Salima Aliani. Zij tekende in 2015 een contract van een jaar met L’Oréal na de "Brush Contest" te hebben gewonnen en tot "Beste visagiste ter wereld" te zijn verkozen.
In 2015 had een promotiefilmpje van H&M met het Marokkaanse topmodel Maria Idrissi met een hoofddoek op ook al voor ophef gezorgd. Steeds meer merken kiezen er echter voor om ook vrouwen met een hoofddoek te tonen.
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko gaat Schotse melk importeren
België versnelt uitzettingen Marokkanen
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Streamer Ilyas El Maliki veroordeeld tot celstraf
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko gaat Schotse melk importeren
Designprijs voor elektrische mini-auto uit Kenitra
Marokkanen eisen meer rechten voor dieren
Grote brand verwoest textielfabriek in Tanger (video)
Arrestaties na gewelddadige rellen in Nador
Schoolbus raakt van de weg in Marokko, meerdere gewonden