15 januari 2015 - 19:19 - Marokko
Terwijl vele Marokkanen enkel trouw zweren aan McDonald’s, blijkt uit een onderzoek van The Economist dat ze eigenlijk veel liever Pizza Hut hebben.
Het Britste tijdschrift publiceerde een interactieve kaart van fastfood naties. Daarvoor werd gekeken naar gegevens van Amerikaanse fastfoodketens en de Wereldbank.
Marokkanen hebben dus liever een pizza bij Pizza Hut dan een Big Mac bij McDonald’s. Ook onze Saoedische vrienden en de Sri Lankanen geven de voorkeur aan Pizza Hut.
In Europa is Ronald de grote winnaar, behalve in het Verenigd Koninkrijk, waar Subway de beste resultaten behaalt. Subway is ook een hit in Noord-Amerika, Brazilië, Rusland en Australië.
China en Egypte zijn daarentegen fans van KFC terwijl Starbucks nog steeds moeilijkheden ervaart om een plek te veroveren.
FIFA-ranglijst: teleurstelling voor Marokkanen
Marokkanen eisen meer rechten voor dieren
Rapper Ali B opnieuw voor de rechter
Laila, de virtuele Puma-influencer van de Atlas Leeuwen
Grote brand verwoest textielfabriek in Tanger (video)
Mysterieuze verdwijning Fadela (50) in Frankrijk
Marokkanen eisen meer rechten voor dieren
Grote brand verwoest textielfabriek in Tanger (video)
Arrestaties na gewelddadige rellen in Nador
Schoolbus raakt van de weg in Marokko, meerdere gewonden
Verandering voor aanvraag Marokkaans paspoort
Dodelijke afloop familieruzie om land in Noord-Marokko
Grote politie-actie tegen bedorven vlees in Casablanca
Marokko heeft grote ambities voor defensie-industrie