10 april 2018 - 14:40 - Cultuur
MarocMétrie heeft een nieuw onderzoek gepubliceerd over de kijkgewoontes van Marokkanen in de maand maart.
Daaruit blijkt dat Marokkaanse huishoudens gemiddeld 07:52 uur per dag voor het scherm doorbrachten.
Volgens het onderzoek keken 29,5 miljoen kijkers naar televisiezender 2M in maart, wat een marktaandeel van 26,4% vertegenwoordigt. Daarna volgen Al Aoula met 22,8% en Al Maghribiya met 2%. De andere Marokkaanse zenders trokken samen slechts 4,1% van de kijkers aan.
Lalla Laaroussa is het meest bekeken programma op Al Aoula, gevolgd door Stand Up en Moudawala. Op 2M keken Marokkanen voornamelijk naar de Turkse serie "Samhini", gevolgd door Master Chef en een andere Turkse serie "Hob Aâma".
Marokko kiest supermoderne HSL voor Tanger-Marrakech
Neil El Aynaoui en Marokko: vader geeft update
Spaanse TikTokster geeft reistips voor Marokko: "Opgelet voor taxi-trucs!"
In Marokko geproduceerde auto is nummer 1 in Europa
Komt miljardair Elon Musk naar Marokko?
Yassin in rolstoel en dakloos: "Ik leef in angst"
Marokkaanse rapper Najm verovert schermen Times Square
New York in de ban van Koninklijke Marokkaanse Koummya-dolk (video)
Dounia Boutazout stopt ’Lalla Laaroussa’
Dounia Batma maakt enkele weken na celstraf comeback
Matt Damon onherkenbaar na Marokko-avontuur
Zorgen om invloed Frans op Marokkaans Darija
"Casablanca" was een Hollywoodmythe: de stad achter de film
Hiba Abouk, ex van Achraf Hakimi, woont in peperduur appartement