27 mei 2019 - 16:00 - Cultuur
Marokkaanse zenders doen het tegen alle verwachtingen in uitstekend tijdens de maand Ramadan.
Ruim 80 procent van de Marokkaanse kijkers kozen dit jaar voor Marokkaanse zenders, ondanks de ruim duizend beschikbare satellietzenders.
Volgens de kijkcijfers die door Marocmetrie werden vrijgegeven waren de zenders van de publieke omroep SNRT en 2M samen goed voor 84 procent marktaandeel in de twee eerste weken van de Ramadan.
Al Aoula won sinds het begin van de Ramadan vijf punten tijdens de iftar-uren.
Ook kiezen steeds meer Marokkanen voor andere middelen om de zenders te bekijken. Bewijs daarvan is het succes van de app van de SNRT die ruim 2 miljoen mensen per week aantrekt en 2,2 miljoen keer werd gedownload.
Marokkaans automerk NamX wil Amerika veroveren
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Afrika Cup 2025: dit zijn de 24 landen die gekwalificeerd zijn voor Marokko
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Streamer Ilyas El Maliki veroordeeld tot celstraf
Marokkaanse YouTuber Weld Chinwiya in de cel
Rapper Ali B opnieuw voor de rechter
Marokkaanse actrice Souad Saber stopt met acteren
Turkse filmsterren "sterk verbonden" met Marokkaanse kijkers
Marokkaanse zangeres bij "Mooiste gezichten ter wereld"
Acteur Abdel Kader Motaa mag huis niet meer uit van zijn kinderen
Saad Lamjarred en Manal Benchlikha strijden voor award