14 mei 2020 - 15:20 - Cultuur
De Ramadanprogrammering van de nieuwe televisiezender MBC5 in Marokko is een flop. In tegenstelling tot wat werd verwacht wist de zender de Marokkaanse kijkers niet te overtuigen.
Volgens verschillende peilingen boeken voornamelijk de lokale zenders 2M en Al Aoula succes sinds het begin van de Ramadan in Marokko.
In de eerste dagen van het vasten waren de twee zenders samen goed voor 75 procent van de kijkers volgens Salim Cheikh, directeur van 2M. Zijn zender was in de eerste twee dagen zelfs goed voor 55% van het kijkersaandeel.
Volgens de mediaverantwoordelijke is de resterende 25% verdeeld over de meer dan 1000 satellietkanalen die in Marokko toegankelijk zijn, waaronder MBC5.
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko gaat Schotse melk importeren
België versnelt uitzettingen Marokkanen
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Streamer Ilyas El Maliki veroordeeld tot celstraf
Streamer Ilyas El Maliki veroordeeld tot celstraf
Marokkaanse YouTuber Weld Chinwiya in de cel
Rapper Ali B opnieuw voor de rechter
Marokkaanse actrice Souad Saber stopt met acteren
Turkse filmsterren "sterk verbonden" met Marokkaanse kijkers
Marokkaanse zangeres bij "Mooiste gezichten ter wereld"
Acteur Abdel Kader Motaa mag huis niet meer uit van zijn kinderen
Saad Lamjarred en Manal Benchlikha strijden voor award