19 januari 2018 - 20:00 - Wereld
Aziz is opgelucht. De slager uit Amsterdam heeft na bijna twee maanden zoeken een klant teruggevonden die 90 euro teveel had gepind.
De jonge slager ontdekte de fout dagen na de betaling. In plaats van 9,75 euro pinde de klant 99,75 euro. Noch Aziz, noch de klant merkten daar toen iets van.
Aziz probeerde de klant met een berichtje op Facebook terug te vinden maar dat lukte niet. Het geld terugstorten kon niet want het rekeningnummer was niet volledig. Bij zijn vaste klanten vond hij de teveelpinner ook niet terug. Hij stapte zelfs naar de bank maar daar kon hij ook niet geholpen worden om privacy redenen.
Toch gaf Aziz niet op. Hij stapte naar televisiezender AT5. Een artikel en een filmpje werden op internet gezet. Ook dat mocht niet baten. Maar voor de bank was het wel een bewijs dat Aziz goede bedoelingen had. Er werd contact opgenomen met de teveelpinner en het geld werd teruggestort.
De klant is een vrouw die af en toe de slagerij van Aziz bezoekt. "Ze komt hier af en toe voor een kippetje, beetje olijven, je weet toch", zegt Aziz, opgelucht. "Als ik straks ben overleden, sta ik voor God. Die kijkt naar mijn leven en dan gaat het niet alleen om de grote zaken, maar ook om de kleine."
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Iran wil banden met Marokko herstellen
Marokkaans automerk NamX wil Amerika veroveren
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Afrika Cup 2025: dit zijn de 24 landen die gekwalificeerd zijn voor Marokko
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Iran wil banden met Marokko herstellen
België versnelt uitzettingen Marokkanen
Marokkanen werken tot 14 uur/dag om Valencia op te knappen
Vader wil kinderen ontvoeren naar Marokko, meisje slaat alarm
Spanje wil controle luchtruim Sahara aan Marokko geven
Mounir (47) in Parijs omgebracht
Mysterieuze verdwijning Fadela (50) in Frankrijk
Spaanse boeren woedend over Marokkaanse concurrentie