10 augustus 2012 - 11:00 - Cultuur
Teleurgesteld door de slechte Marokkaanse tv-programma’s tijdens de maand Ramadan, kijken de Marokkanen niet meer naar lokale zenders, volgens het laatste rapport van MarocMetrie.
Zo wendden 50,5% van de Marokkanen zich tot buitenlandse zenders in de eerste week van de Ramadan, terwijl 36,7% van de kijkers zegt naar 2M te kijken.
Slechts 8% blijft trouw aan Al Aoula, en 3,9% aan Al Maghribia. MarocMetrie meent wel dat deze twee kijker-categorieën geen toegang hebben tot andere zenders.
Een bijzonder teleurstellend resultaat voor 2M, die 70 miljoen dirham heeft geïnvesteerd in zijn Ramadan programma, inclusief 12,5 miljoen voor de soap "Dima Jirane", en 15 miljoen voor "Bnat Lalla Mnana".
Marokkaans automerk NamX wil Amerika veroveren
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Afrika Cup 2025: dit zijn de 24 landen die gekwalificeerd zijn voor Marokko
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Streamer Ilyas El Maliki veroordeeld tot celstraf
Marokkaanse YouTuber Weld Chinwiya in de cel
Rapper Ali B opnieuw voor de rechter
Marokkaanse actrice Souad Saber stopt met acteren
Turkse filmsterren "sterk verbonden" met Marokkaanse kijkers
Marokkaanse zangeres bij "Mooiste gezichten ter wereld"
Acteur Abdel Kader Motaa mag huis niet meer uit van zijn kinderen
Saad Lamjarred en Manal Benchlikha strijden voor award