5 augustus 2011 - 21:00 - Cultuur
De Marokkaanse televisiezender 2M haalde 41% van de kijkcijfers tijdens de eerste dagen van de Ramadan. De eerste nationale zender Al Aoula volgt met 8,6% en Al Maghribia met 2,4%. De overige Marokkaanse ketens werd slechts gevolgd door 1,8% van de kijkers.
Buitenlandse zenders eigenen zich 46,1% van de nationale kijkcijfers toe, wat de duidelijke voorkeur bewijst van Marokkanen voor Egyptische en andere Arabische programma’s.
De Marokkaanse programma voor Ramadan 2011 wordt gedomineerd door komedies en wordt als zeer slecht beoordeeld door de critici. Zij vinden namelijk dat iets minder publiciteit, waarvan de toegewezen tijd veel hoger ligt dan dan de toegestane quota, en meer innovatieve producten zouden helpen de kijkers te behouden.
Vele kijkers zeggen echter de Live Show van Medi 1 Tv uitgezonden tijdens de ftour, te appreciëren.
Marokko kiest supermoderne HSL voor Tanger-Marrakech
Neil El Aynaoui en Marokko: vader geeft update
Spaanse TikTokster geeft reistips voor Marokko: "Opgelet voor taxi-trucs!"
In Marokko geproduceerde auto is nummer 1 in Europa
Komt miljardair Elon Musk naar Marokko?
Yassin in rolstoel en dakloos: "Ik leef in angst"
Marokkaanse rapper Najm verovert schermen Times Square
New York in de ban van Koninklijke Marokkaanse Koummya-dolk (video)
Dounia Boutazout stopt ’Lalla Laaroussa’
Dounia Batma maakt enkele weken na celstraf comeback
Matt Damon onherkenbaar na Marokko-avontuur
Zorgen om invloed Frans op Marokkaans Darija
"Casablanca" was een Hollywoodmythe: de stad achter de film
Hiba Abouk, ex van Achraf Hakimi, woont in peperduur appartement