21 maart 2018 - 16:00 - Economie
31 miljoen dirham. Zoveel kostte een technisch incident bij Al Barid Bank enkele weken geleden. Tientallen klanten kregen die dag plots 400.000 dirham op hun rekening.
Het incident duurde een kleine uur en vond ’s avonds rond 23 uur plaats. In die korte periode werd 31 miljoen dirham afgehaald door klanten.
Volgens de bank werd 21 miljoen in de eerste week teruggegeven. Dat is 68% van het totaal bedrag dat per vergissing aan de klanten werd gestort.
Om de rest van het geld terug te krijgen heeft de bank van de Marokkaanse post een actieplan gestart waarbij aan klanten die het geld nog hebben via sms en brieven wordt gevraagd om het terug te geven.
Eerdere berichten gaven aan dat Al Barid Bank tijdens het incident 300 miljoen dirham had verloren.
Neil El Aynaoui en Marokko: vader geeft update
Spaanse TikTokster geeft reistips voor Marokko: "Opgelet voor taxi-trucs!"
In Marokko geproduceerde auto is nummer 1 in Europa
Komt miljardair Elon Musk naar Marokko?
Yassin in rolstoel en dakloos: "Ik leef in angst"
Massale veiligheidsversterking in Belyounech
X-Links energieproject Marokko-VK in gevaar
Franse gigant verplaatst banen naar Marokko
Marokkaanse dirham groeit fors
Concurrent Ikea vestigt zich in Marokko
Nieuwe luchtvaartalliantie Marokko en China
Ryanair verdubbelt ambitie in Marokko
Maroc Telecom en Inwi sluiten verrassende alliantie
Ryanair schrapt gedwongen vluchten naar Marokko