2 juli 2013 - 11:00 - Economie
De Amerikaanse groep Sitel, marktleider in BPO op het gebied van klant contacten, gaat een tweede call center in Rabat openen. De groep heeft reeds twee vestigingen in Casablanca en Rabat.
Volgens Usine Nouvelle gaat Sitel 150 mensen aanwerven voor de nieuwe call center, op verzoek van een Amerikaanse klant. De nieuwe medewerkers zullen van een 4-weken lange opleiding genieten op gebied van consulting, online marketing, service- en facturatieproblemen.
De opening van de call center is gepland voor eind augustus. Op termijn zullen 400 mensen worden aangeworven. De teams zullen zeven dagen per week en 24 uur op 24, voor alle Franstaligen tijdzones, beschikbaar zijn.
In Marokko werken ruim 42.000 mensen in de call center sector, dat goed is voor 5 miljard dirham aan inkomsten uit export. De sector boekt een gemiddeld groei van 20% en is daarom één van de meest welvarende branches van de offshoring.
Minister belooft einde aan bedelarij in Marrakech
Marokko’s mooiste natuurwonderen
Zorgen over "tsunami van voedselvergiftigingen" in Marokko
Walid Regragui puzzelt opnieuw met elftal
Royal Air Maroc ontvangt nieuwe Dreamliners
Marokkaanse stadions op tijd klaar voor Afrika Cup 2025?
Marokkaanse SGMB-bank verkocht
BIM opent megaplatform in Marrakech
Marokko exporteert auto’s naar ruim 70 landen
VS stuurt ondernemers naar Marokko om export te vergroten
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet