Zoeken

Britse toeriste vertelt over slechte ervaring met Royal Air Maroc

15 februari 2023 - 20:00 - Marokko

©

Ondanks alle inspanningen die de Marokkaanse luchtvaartmaatschappij levert om haar populariteit bij klanten op te krikken, wordt ze steeds vaker onderworpen aan kritiek. Zoals ook door een Britse toeriste die haar teleurstellende ervaring met Royal Air Maroc deelde op sociale media.

In de afgelopen jaren kreeg Royal Air Maroc vaak kritiek vanwege problemen in de relatie met de klanten, maar nooit eerder was er een heuse boycotcampagne vanwege een teleurgestelde toerist. Een Britse vrouw adviseerde internetgebruikers om "nooit met Royal Air Maroc te vliegen". Haar verwijt werd opgepikt door anderen, die niet aarzelden om ook hun slechte ervaringen te delen, schrijft Destinationmed.

Lees ook: Royal Air Maroc punctueel? Ranglijst geeft antwoord

De toeriste vertelde op Twitter dat ze een maand geleden een verzoek indiende voor een terugbetaling bij Royal Air Maroc, maar dat ze nog steeds niets van de luchtvaartmaatschappij heeft ontvangen. Ze besloot daarom het heft in eigen handen te nemen en nam contact op met het UK International Consumer Centre (UKICC), over de "beloofde, maar nooit uitgekeerde terugbetaling". Daarna werd ze meteen gecontacteerd en kreeg ze te horen dat "Royal Air Maroc niemand heeft om klachten te behandelen in het Engels".

Verbaasd antwoordde ze dat "haar moeder een beetje Arabisch sprak en kon vertalen". Na 40 minuten wachten kreeg ze uiteindelijk te horen dat de terugbetaling werd toegekend, maar ze vermoedde dat dit een nieuwe list was om van haar af te komen, met name omdat ze haar geen bewijs van de terugbetaling konden leveren. "Het is vreemd, het enige wat ze me konden beloven is een e-mail, omdat het financiële centrum geen telefoon zou hebben! Het probleem is dat ze e-mails ook niet beantwoorden", voegde ze eraan toe.

Lees ook: Paniek aan boord Royal Air Maroc vlucht

Na verschillende klachten liet de financiële afdeling haar weten dat haar IBAN-nummer in hun bestand ontbrak. De klantendienst van Royal Air Maroc bood haar excuses aan voor de geleden schade, maar volgens de toeriste zijn de aangerichte schade en slechte behandeling niet meer goed te maken.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team