27 juni 2012 - 12:30 - Economie
Médiamétrie, Franse specialist in mediastudies, heeft een 28%-belang verworven in de Marokkaanse groep van publieke omroepmeting MarocMétrie. Deze was tot nu toe in handen door het CSA instituut.
De Franse groep dat nu een 62%-belang bezit in MarocMétrie, wordt meerderheidsaandeelhouder van de Marokkaanse groep, dat nog steeds gedeeltelijk eigendom blijft van het CSA-instituut en LMS-CSA, specialist in marktstudies in Marokko.
Gevestigd in Casablanca, zorgt MarocMétrie voor de meting van de kijkcijfers in heel Marokko. De groep haalde een omzet van 25,4 miljoen dirham in 2011.
Marokkaans automerk NamX wil Amerika veroveren
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Afrika Cup 2025: dit zijn de 24 landen die gekwalificeerd zijn voor Marokko
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars
China wil in Marokkaanse Sahara investeren