9 april 2017 - 10:45 - Economie
Ruim twee miljoen mensen bezochten Ikea Casablanca sinds de opening van de winkel in maart vorig jaar.
Tijdens een persconferentie ter gelegenheid van de eerste verjaardag van de winkel verklaarde de CEO van Ikea Marokko, Marcos Agudo, dat hij heel tevreden was met de resultaten. Volgens hem komt het merendeel van de klanten uit de regio van Casablanca, maar soms ook uit Marrakech en zelfs Dakhla.
Agudo gaf daarentegen niets vrij over de behaalde omzet. “De resultaten zijn positief en stellen ons tevreden. Maar voor de jaarlijkse resultaten moeten we nog even wachten”, aldus de CEO, volgens wie een tweede winkel binnenkort in Marokko zal worden geopend.
De Zweedse meubelgigant kreeg veel kritiek in Marokko vanwege de hoge prijzen die de groep er hanteert vergeleken met sommige Europese landen. Maar daar is volgens Agudo verandering in gekomen. “Vandaag de dag is een deel van onze producten veel goedkoper dan in Spanje. We hebben tevens de prijzen naar beneden herzien van ruim 1000 artikelen die in de nieuwe catalogus goedkoper zijn dan vorig jaar.”
Marokko kiest supermoderne HSL voor Tanger-Marrakech
Neil El Aynaoui en Marokko: vader geeft update
Spaanse TikTokster geeft reistips voor Marokko: "Opgelet voor taxi-trucs!"
In Marokko geproduceerde auto is nummer 1 in Europa
Komt miljardair Elon Musk naar Marokko?
Yassin in rolstoel en dakloos: "Ik leef in angst"
X-Links energieproject Marokko-VK in gevaar
Franse gigant verplaatst banen naar Marokko
Marokkaanse dirham groeit fors
Concurrent Ikea vestigt zich in Marokko
Nieuwe luchtvaartalliantie Marokko en China
Ryanair verdubbelt ambitie in Marokko
Maroc Telecom en Inwi sluiten verrassende alliantie
Ryanair schrapt gedwongen vluchten naar Marokko