9 april 2017 - 10:45 - Economie
Ruim twee miljoen mensen bezochten Ikea Casablanca sinds de opening van de winkel in maart vorig jaar.
Tijdens een persconferentie ter gelegenheid van de eerste verjaardag van de winkel verklaarde de CEO van Ikea Marokko, Marcos Agudo, dat hij heel tevreden was met de resultaten. Volgens hem komt het merendeel van de klanten uit de regio van Casablanca, maar soms ook uit Marrakech en zelfs Dakhla.
Agudo gaf daarentegen niets vrij over de behaalde omzet. “De resultaten zijn positief en stellen ons tevreden. Maar voor de jaarlijkse resultaten moeten we nog even wachten”, aldus de CEO, volgens wie een tweede winkel binnenkort in Marokko zal worden geopend.
De Zweedse meubelgigant kreeg veel kritiek in Marokko vanwege de hoge prijzen die de groep er hanteert vergeleken met sommige Europese landen. Maar daar is volgens Agudo verandering in gekomen. “Vandaag de dag is een deel van onze producten veel goedkoper dan in Spanje. We hebben tevens de prijzen naar beneden herzien van ruim 1000 artikelen die in de nieuwe catalogus goedkoper zijn dan vorig jaar.”
Afrika Cup 2025: dit zijn de 24 landen die gekwalificeerd zijn voor Marokko
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko gaat Schotse melk importeren
België versnelt uitzettingen Marokkanen
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars
China wil in Marokkaanse Sahara investeren
Belastingverlaging in Marokko: niet iedereen tevreden