24 februari 2021 - 15:57 - Economie
De Marokkaanse Jaafar El Alamy is één van de 30 persoonlijkheden onder de 30 jaar van Forbes Frankrijk op het gebied van ondernemerschap en innovatie. Hij werd geselecteerd voor zijn rol als partner in Adriver, een start-up die het publiek voor OOH-reclame (out of home) meet.
Na zijn landgenoten Eliott Cohen-Skalli (The collectionnist), Rania Belkahia (Afrimarket), Loubna Ksibi (Meetmymama) en Yassine Mountacif (Deepsense) in 2019, wordt Jaafar El Alamy van Adriver Corp gehuldigd in de onder-30 ranglijst van Forbes Frankrijk. De in Marrakech geboren jonge man is verrast door deze erkenning door Forbes. Het geeft "hem nog meer energie". Hij zegt dat hij niet over een netwerk beschikte toen hij in Frankrijk aankwam.
Na zijn universitaire studies in Frankrijk, Texas en Londen, die hij met glans heeft afgerond, is de jonge ondernemer net als zijn ouders voor zichzelf begonnen door verschillende start-ups op te richten, meldt lecourrierdel’atlas. Volgens de 27-jarige enthousiasteling maakt innovatie deel uit van zijn DNA. "Ik kan er niet tegen om inefficiënte processen om me heen te zien. Ik identificeer het probleem en ik ben vastbesloten om oplossingen te vinden". Als zoon van een landbouwexporteur en directeur van een grote onderneming in Marokko (tevens promotor van een advies- en coachingbureau), heeft Jaafar El Alamy na zijn studies nooit aan rekrutering gedacht. "Het was makkelijker voor mij om mezelf voor te stellen als freelancer. Ik was niet bang. Mijn ouders hebben heel verschillende carrières, maar ze hebben de passie voor hun beroep gemeen. Ik zag mezelf niet in een dwangbuis van 8:00 uur tot 18:00 uur".
Toen Jaafar in 2019 bij Adriver aan de slag ging, wist hij niet dat hij op zou vallen met zijn werk en dynamiek. De start-up gebruikt 50.000 vrachtwagens met geolokalisatie als billboards voor zijn klanten, waardoor de reclame op deze manier optimaal wordt verspreid. Twee jaar na zijn oprichting is Adriver aanwezig in Frankrijk en Groot-Brittannië en staat op het punt om de Italiaanse en de Duitse markt te betreden. In het begin waren er twee werknemers, inmiddels zijn er 50 mensen tewerkgesteld. Ze werken samen met SNCF, Warner Bros, Skoda, enz., maar ook met bekende mediabureaus op de Parijse markt (Publicis, Havas, enz.) en haalden in december 2019 met succes 2 miljoen euro op.
Leerling doodgestoken bij school in Tanger
Geen Marokkaanse olijfolie in wereldtop 100
Ryanair vliegt naar Dakhla: Algerije boos
Doden bij crash vliegtuig Marokkaanse luchtmacht
Rat valt letterlijk op hoofd Marokkaanse politicus tijdens radio-interview
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars