26 juli 2019 - 11:40 - Marokko
De Marokkaanse autoriteiten hebben ook dit jaar een bewustmakingscampagne gestart om mensen aan te moedigen tot een "propere Eid ul-Adha".
De campagne werd op woensdag gelanceerd en is gericht op de inzameling van de schapenvellen voor de lederindustrie. De sector verliest jaarlijks namelijk 70 miljoen dirham omdat 85 procent van de schapenvellen van het Offerfeest vernield worden.
Het Staatssecretariaat voor duurzame ontwikkeling wil burgers ook bewust maken van de noodzaak om hun omgeving en de openbare ruimtes netjes te houden tijdens het feest, de slachtlocaties schoon te maken en afval en resten in gesloten zakken te verzamelen en ze niet in de riolen te gooien.
Medias24 bericht dat een inzamelcampagne zal worden georganiseerd in Rabat, Casablanca, Fez en Marrakech. Is de campagne een succes dan zal het worden uitgebreid naar de rest van het land.
De campagne gebeurt via de televisie, de radio, internet en sociale media, maar ook op het veld met een mobiele karavaan.
Leerling doodgestoken bij school in Tanger
Geen Marokkaanse olijfolie in wereldtop 100
Ryanair vliegt naar Dakhla: Algerije boos
Doden bij crash vliegtuig Marokkaanse luchtmacht
Rat valt letterlijk op hoofd Marokkaanse politicus tijdens radio-interview
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Leerling doodgestoken bij school in Tanger
Geen Marokkaanse olijfolie in wereldtop 100
Ryanair vliegt naar Dakhla: Algerije boos
Doden bij crash vliegtuig Marokkaanse luchtmacht
Marokkaans automerk NamX wil Amerika veroveren
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk