23 juni 2023 - 10:00 - Marokko
Het Marokkaans Verkeersbureau (ONMT) wil via zijn communicatie- en promotiestrategie een bijzondere nadruk leggen op zijn ambitie om zo’n 4 miljoen extra reizigers aan te trekken. Deze aankondiging volgt op de uitzonderlijke resultaten die in 2022 en in de eerste helft van 2023 werden behaald, aldus een persbericht van het bureau na een vergadering van de raad van bestuur.
Met de positionering van Marokko onder de tien populairste toeristische bestemmingen ter wereld als doelstelling, heeft het ONMT een actieplan opgesteld dat streeft naar een jaarlijkse groei van 13% tussen nu en 2026. De luchtvaartsector blijft centraal in de strategie, met een aanzienlijke toename van de geplande luchtcapaciteit. De streefcijfers zijn ambitieus: 8,2 miljoen beschikbare stoelen, of 3,9 miljoen potentiële extra passagiers. Partnerschappen met verschillende luchtvaartmaatschappijen zullen de opening van 33 nieuwe routes mogelijk maken voor de zomer van 2023, waarbij acht Marokkaanse bestemmingen worden verbonden met negen Europese markten.
Lees ook: Marokko wil toonaangevende toeristische bestemming worden
Minister Fatim-Zahra Ammor van Toerisme, Ambachten en Sociale en Solidaire Economie, zegt dat 2023 in het teken zal staan van de veerkracht, de heropleving en de hernieuwde ambitie van de Marokkaanse toeristische sector. Dankzij een innovatieve en offensieve strategie is Marokko een toonaangevende bestemming geworden, met een krachtige ervaringsgerichte boodschap, authentiek in zijn waarden en eigentijds in zijn creativiteit.
Lees ook: De nieuwe ambities van Marokko voor toerisme en luchtvaart
Het ONMT begon sterk aan dit jaar en is in lijn met de routekaart van het ministerie van Toerisme, dat 17,5 miljoen toeristen aan wil trekken tegen 2026. De campagne "Maroc, Terre de Lumière" (Marokko, land van licht) zal worden geïntensiveerd, net als het merk "Pays" (Land), dat verder zal worden gevoed door een boeket van lokale en thematische bestemmingsmerken. Ook het binnenlands toerisme blijft een prioriteit voor het ONMT, dat onder de merknaam "Ntla9awfbladna" de troeven van Marokko beter wil promoten bij de lokale bevolking en bij de Marokkaanse diaspora.
Brand in hotel Cristiano Ronaldo in Marrakech
Narcotunnel in Sebta: politieagenten omgekocht voor 120.000 euro
Marokkanen woedend om grof taalgebruik op Laayoune TV
Marokko verplicht school vanaf 2 jaar
Geen familieboekjes meer in Marokko, Marokkaanse diaspora dupe
Mobiele flitsers in Marokko "niet echt wettelijk"
Brand in hotel Cristiano Ronaldo in Marrakech
Marokko verplicht school vanaf 2 jaar
Geen familieboekjes meer in Marokko, Marokkaanse diaspora dupe
Mobiele flitsers in Marokko "niet echt wettelijk"
Moulay Ahmed, zoon van Moulay Rachid, tweede troonopvolger van Marokko?
Marokkaanse ingenieur ontketent storm over genocide Gaza op Microsoft-event
Marokko traint Malinese dronepiloten, onrust in Algerije
Tram komt naar Tanger