Zoeken

McDonald’s introduceert populaire Marokkaanse menu-items in Europa

8 januari 2025 - 22:10 - Wereld

©

McDonald’s gaat een aantal succesvolle menu-items uit Marokko un Europa introduceren. Zo komen de populaire ’cheddar fondu et Crispy Onions’ frietjes en aardappeltjes, overgoten met gesmolten cheddar en gefrituurde uitjes, naar Frankrijk.

Dit is onderdeel van een campagne die samenvalt met de opening van de transferperiode in de Ligue 1, waarvan McDonald’s sinds dit seizoen sponsor is. De actie loopt van 7 januari tot 17 februari 2025, meldt Le Parisien.

Lees ook: Samenwerking FRMF en McDonald’s wekt woede in Marokko

Naast de cheesy frietjes introduceert de fastfoodketen ook de Double Big Mac, een grotere versie van de bekende burger die al in Zwitserland verkrijgbaar is. Ook komen er twee desserts met pistache, de McFlurry pistache en de Sundae met pistache, die populair zijn in Italië. Daarnaast kunnen klanten de McFizz proberen, een sprankelende frisdrank met groene appelsmaak die normaal gesproken alleen in het Midden-Oosten te koop is. Tot slot is er ook Coca-Cola Zero Sugar met Oreosmaak, die al in Duitsland en Australië verkrijgbaar is.

Lees ook: McDonald’s haalt zich woede van Arabische landen op hals

Vorige zomer had McDonald’s al een soortgelijke actie in Frankrijk, waarbij zeven internationale producten werden geïntroduceerd tijdens de Olympische Spelen van Parijs 2024. Daarbij zaten onder andere een ’Greek Mac’ uit Cyprus, een Canadese burger met ahornsiroop en Coca-Cola met vanille-ijs, populair in de Filipijnen.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team