19 januari 2021 - 18:00 - Wereld
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft het bedrijf van de bekende Marokkaans Nederlandse vlogger Mo Bicep op de vingers getikt voor het misleiden van consumenten via neplikes en nepvolgers.
Bicep Papa, het bedrijf van Mohamed Lemhadi, beter bekend als Mo Bicep, verkoopt voedingssupplementen en aanverwante producten en maakt veel reclame via social media. Volgens onderzoek van marktwaakhond ACM, kocht het bedrijf tussen september 2018 en augustus vorig jaar 98.000 nepvolgers en 27.000 neplikes.
Als Bicep Papa daar niet mee stopt, moet het bedrijf een dwangsom betalen die kan oplopen tot 100.000 euro. Het gebruik van neplikes en nepvolgers kan een positiever beeld schetsen van een bedrijf en de producten die worden aangeboden, hierdoor worden consumenten misleid en dat is verboden. Het is de eerste keer dat de ACM een sanctie oplegt wegens misleiding via nepvolgers en -likes.
De webshop zegt inmiddels geen gebruik meer te maken van nepvolgers en neplikes, maar het bedrijf moet ook voor eind januari alle eerder aangekochte nepvolgers en -likes verwijderen van sociale media.
Neil El Aynaoui en Marokko: vader geeft update
Spaanse TikTokster geeft reistips voor Marokko: "Opgelet voor taxi-trucs!"
In Marokko geproduceerde auto is nummer 1 in Europa
Komt miljardair Elon Musk naar Marokko?
Yassin in rolstoel en dakloos: "Ik leef in angst"
Massale veiligheidsversterking in Belyounech
In Marokko geproduceerde auto is nummer 1 in Europa
Saoedi-Arabië’s Eid aankondiging voedt twijfel
Canadezen verruilen Verenigde Staten voor Marokko
Eid-aankondiging door Marokkaanse imam zorgt voor verwarring in Canada
Marokko genoemd in mega-fraudezaak in Frankrijk
Spanje riskeert uitsluiting van organisatie WK 2030
Gevaarlijke escalatie na uitzetting Marokkaanse diplomaat door Algerije
Spaanse justitie: uitzetting Algerijn naar Marokko onwettig