25 september 2011 - 19:00 - Marokko
Het Marokkaanse magazine Challenge Hebdo, dat een heel nummer heeft gewijd aan publieke mannen en vrouwen, publiceerde de projecten van deze kandidaten als ze baas van de regering werden.
Als hij eerste minister werd zou Mohamed Horani, voorzitter van het Verbond van Marokkaanse Ondernemingen (CGEM) en CEO van Hightech Payment Systems (HPS), de prioriteit geven aan investeringen en zou de koopkracht vergroten van de burgers.
Voor Omar Chaabi, CEO van Ynna Holding, is de oplossing simpel, Marokkanen moeten worden gevormd voor het bedrijfsleven. De econoom Najib Akesbi zou eerder beginnen met de herstructurering van de politieke arena.
Karim Boukhari, hoofdredacteur van het weekblad TelQuel, vergelijkt de president van de regering met een voetbalcoach dat zijn eigen team moet kiezen om meer kansen te hebben om te winnen.
De voormalige minister van Financiën, Mohamed Berrada (1986-1993), en voormalig directeur-generaal van het OCP (1999-2001) en Royal Air Maroc (2001-2006), vindt dat voorrang moet worden gegeven aan onderwijs en industrialisatie.
Taoufik Bouachrine, redacteur van het dagblad Akhbar Al Yaoum, zou onmiddellijk na zijn verkiezing een persconferentie organiseren om zijn overeenkomsten met de koning bekend te maken.
De antwoorden van de voorzitter van het Centraal Orgaan voor de preventie van corruptie, Abdeslam Boudrar, en Hamid Belfadil, directeur van de Gewestelijke Investeringsmaatschappij (CRI) voor Groot Casablanca, zijn eerder gebaseerd op de aard van hun functies.
Latifa Echihabi, directeur van het Nationaal Agentschap voor de Bevordering van Kleine en Middelgrote Ondernemingen (ANPME), zegt dat ze haar ambtstermijn als voorzitster van de overheid zou inhuldigen door het leven te vergemakkelijken aan bedrijven en te breken met de oude administratieve praktijken zodat de privésector zich kan ontwikkelen in een gezonde omgeving.
Rat valt letterlijk op hoofd Marokkaanse politicus tijdens radio-interview
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Iran wil banden met Marokko herstellen
Marokkaans automerk NamX wil Amerika veroveren
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Afrika Cup 2025: dit zijn de 24 landen die gekwalificeerd zijn voor Marokko
Marokkaans automerk NamX wil Amerika veroveren
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko gaat Schotse melk importeren
Designprijs voor elektrische mini-auto uit Kenitra
Marokkanen eisen meer rechten voor dieren
Grote brand verwoest textielfabriek in Tanger (video)