8 december 2020 - 11:40 - Economie
De regio Rabat-Salé-Kenitra start binnenkort een campagne om binnenlands toerisme aan te moedigen. Het project "MatmchichB3id" (Ga niet ver) moet Marokkanen stimuleren om in hun eigen land op vakantie te gaan.
Met de slogan ’Pas je vakantie aan zonder ver weg te gaan’ proberen de initiatiefnemers mensen op sociale media te bereiken. Hiervoor hebben ze de hulp ingeschakeld van bekende travel influencers in het land. Op de pagina’s van ’Bezoek Rabat’ zal marketing content worden geplaatst die mensen moet stimuleren om in het land op reis te gaan.
De strategie is gebaseerd op User Generated Content, waarbij gebruikers zelf informatie delen en inhoud produceren. Op deze manier weet men snel wat behoeften zijn van de gebruikers.
De campagne wordt ontwikkeld in samenwerking met het ministerie van Toerisme en het nationaal verkeersbureau ONMT. Zij willen Marokko weer op de kaart zetten als toeristenland, voor zowel binnen- als buitenlandse toeristen.
Op sociale netwerken werden reis influencers gevraagd om aan het project mee te werken. Aan de ondernemers in de toeristenbranche is gevraagd om te komen met aanbiedingen.
Marokko gaat Schotse melk importeren
België versnelt uitzettingen Marokkanen
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Streamer Ilyas El Maliki veroordeeld tot celstraf
Marokkanen werken tot 14 uur/dag om Valencia op te knappen
Vader wil kinderen ontvoeren naar Marokko, meisje slaat alarm
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars
China wil in Marokkaanse Sahara investeren
Belastingverlaging in Marokko: niet iedereen tevreden