6 april 2012 - 15:10 - Economie
De Marokkaanse callcenter van het Franse telecombedrijf Free is in staking sinds 19 maart. De werknemers eisen betere werkomstandigheden en een salarisverhoging.
De 1700 werknemers van Total Call, Marokkaanse dochteronderneming van Iliad, zelf eigenaar van Free, stellen een belangrijke toename van de werklast aan de kaak. Zij zeggen in erbarmelijke omstandigheden te werken met veel te lage lonen.
Volgens Abderrahmane Seghir, vakbondsvertegenwoordiger van de Marokkaanse Unie van Arbeiders bij Total Call, verslechterde de situatie sterk na de lancering van "Free Mobile" en de komst van 2 miljoen nieuwe abonnees. "Voor ons is Free slachtoffer van haar succes, maar moeten de werknemers daar niet voor opdraaien!"
De vakbond eist een verhoging van 1500 dirham van de huidige salaris (momenteel 4000 dirham), meer transportmogelijkheden voor de werknemers en respect voor de Marokkaanse feestdagen.
Marokkaans automerk NamX wil Amerika veroveren
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Afrika Cup 2025: dit zijn de 24 landen die gekwalificeerd zijn voor Marokko
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars
China wil in Marokkaanse Sahara investeren