24 juli 2020 - 13:10 - Economie
Marokko heeft grote plannen voor de auto-industrie in de komende jaren. Het koninkrijk wil een wereldleider worden in de sector en zal zich daarom moeten richten op een "koolstofvrije industrie".
Het koninkrijk is in de afgelopen jaren een referentie geworden voor de autosector. Enkel China en India doen het nog beter dan Marokko, maar daar wil Rabat verandering in brengen.
L’Economiste bericht dat Marokko naar de eerste plaats streeft en het meest concurrerend land in de autosector wil worden. Het ministerie van Handel en Industrie doet daar het nodige voor.
Met de komst van Renault, Peugeot en ruim 250 autotoeleveranciers, waarvan 22 Franse bedrijven, heeft Marokko belangrijke troeven. Vanuit Marokko worden reeds auto-onderdelen naar 74 landen in de wereld geëxporteerd waaronder Frankrijk, Spanje, Duitsland, Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Mexico en Zuid-Korea.
Minister Moulay Hafid Elalamy van Industrie en Handel stelt dat de grootste klanten van de Marokkaanse auto-industrie Renault, Peugeot-Citroën, Volkswagen, Daimler, Ford, GM en Jaguar Land Rover zijn.
Spanje probeert speler van Marokko te stelen
Hotels in Marokko bomvol tijdens Eid ul-Fitr
Lamine Yamal debuteert in Kings League
Spaanse bedrijven dreigen Marokko te verlaten
Hachim Mastour, een verloren talent
Zwitserse post spreekt nu ook Arabisch
Spaanse bedrijven dreigen Marokko te verlaten
X-Links energieproject Marokko-VK in gevaar
Franse gigant verplaatst banen naar Marokko
Marokkaanse dirham groeit fors
Concurrent Ikea vestigt zich in Marokko
Nieuwe luchtvaartalliantie Marokko en China
Ryanair verdubbelt ambitie in Marokko
Maroc Telecom en Inwi sluiten verrassende alliantie