21 oktober 2022 - 08:00 - Economie
De Amerikaanse premium koffieketen Caribou Coffee opende nog maar net zijn eerste winkel in Marokko en kondigt nu al aan dat het zijn aanwezigheid in het land wil versterken met tien andere coffeeshops in de komende twee jaar.
De nieuwe winkel in de wijk Racine in Casablanca, heeft de Amerikaanse groep meer dan 5 miljoen dirham gekost. Dat brengt de cumulatieve investeringen van het bedrijf tot nu toe op meer dan 10 miljoen dirham, meldt Challenge.
Lees ook: Starbucks-concurrent Caribou Coffee vestigt zich in Marokko
Aangemoedigd door het ondernemingsklimaat en de nationale markt, heeft de directie van Caribou Coffee de verdere ontwikkeling van haar activiteit in Marokko aangekondigd. In de komende twee jaar zullen ten minste tien verkooppunten worden geopend, voornamelijk in Casablanca, Rabat en Marrakech, aldus de onderneming.
Caribou Coffee is aanwezig in een tiental landen waar het merk ongeveer 300 koffiehuizen heeft. In de Verenigde Staten heeft het merk meer dan 500 verkooppunten, aldus het weekblad.
Lees ook: Quick’s ambitieuze uitbreidingsplan in Marokko
De Amerikaanse nummer 2 van de premium koffieketens komt in Marokko op een markt terecht waar ook de Turkse Espressolab en Boost Coffee grote spelers zijn. Ook Starbucks, de belangrijkste concurrent van Caribou Coffee is al een tiental jaar in het koninkrijk aanwezig en heeft er meer dan twintig verkooppunten.
Spanje probeert speler van Marokko te stelen
Hotels in Marokko bomvol tijdens Eid ul-Fitr
Lamine Yamal debuteert in Kings League
Spaanse bedrijven dreigen Marokko te verlaten
Hachim Mastour, een verloren talent
Zwitserse post spreekt nu ook Arabisch
Spaanse bedrijven dreigen Marokko te verlaten
X-Links energieproject Marokko-VK in gevaar
Franse gigant verplaatst banen naar Marokko
Marokkaanse dirham groeit fors
Concurrent Ikea vestigt zich in Marokko
Nieuwe luchtvaartalliantie Marokko en China
Ryanair verdubbelt ambitie in Marokko
Maroc Telecom en Inwi sluiten verrassende alliantie