16 januari 2011 - 17:49 - Wereld
He Abierto winkelcentrum, die honderden winkels in het hartje van Ceuta verenigt, is van plan aan haar Marokkaanse shoppers klantenkaarten uit te delen.
Met deze actie hoopt het winkelcentrum tussen 1500 en 2000 Marokkaanse klanten met hoge en middelmatige koopkracht aan te trekken. Deze cliënteel zou dan kunnen genieten van een aantal voordelen, kortingen, speciale aanbiedingen, geschenken en gratis parkeerplaatsen, volgens de directeur van het centrum, Ignacio Tendero.
Marokkanen zijn namelijk een meevaller voor de winkels in Ceuta. Zij stimuleren de locale economie legt Tendero uit, eraan toevoegend dat zonder hen bijvoorbeeld, de Zara winkel nooit zijn huidige omvang zou hebben bereikt.
Om de Marokkaanse klanten die winkelen in de Spaanse enclave aan te moedigen, had de stadsraad een budget van 50.000 euro aan dit initiatief toegestaan in 2010.
Marokkaanse Muay Thai-vechters in actie op ONE-gala
Donald Trump legt invoerrechten op, Marokko ook getroffen
Walid Regragui ontslagen? Marokkaanse voetbalbond reageert
Auto rijdt café binnen in Tanger, meerdere slachtoffers (video)
Indrukwekkend Russisch zeilschip meert aan in Agadir
Amerikaanse staatssecretaris van Defensie onder vuur om ’kafir’-tatoeage
Amerikaanse staatssecretaris van Defensie onder vuur om ’kafir’-tatoeage
Algerije zwicht over Sahara voor herstel banden met Frankrijk
Zwitserse post spreekt nu ook Arabisch
EasyJet serveert tajine als dessert
Robot met kaftan in straten China (foto’s)
In Marokko geproduceerde auto is nummer 1 in Europa
Saoedi-Arabië’s Eid aankondiging voedt twijfel
Canadezen verruilen Verenigde Staten voor Marokko