Zoeken

Chinese Temu wil Marokkaanse markt veroveren

17 april 2024 - 18:00 - Marokko

©

Temu, één van China’s grootste spelers in e-commerce, is sinds 2 april jl. discreet op de Marokkaanse markt neergestreken. De in 2022 opgerichte webwinkel, die al in 60 landen actief is, mikt op verovering van de Marokkaanse markt met onklopbare prijzen en een gevarieerd aanbod.

Met een catalogus van meer dan dertig categorieën en duizenden producten, positioneert Temu zich als een directe concurrent van reeds gevestigde platforms in Marokko, zoals Jumia. De strategie van de Chinese gigant bestaat erin Marokkaanse consumenten de mogelijkheid te bieden om rechtstreeks bij fabrikanten te kopen, zonder tussenpersonen, wat zich vertaalt in scherpe prijzen.

Lees ook: AliExpress en Shein: Marokkaanse douane werkt kopers tegen

"De komst van Temu naar de Marokkaanse markt weerspiegelt de groeiende aantrekkelijkheid van het land voor buitenlandse investeerders, met name in de bloeiende e-commerce sector", benadrukt een door Jeune Afrique geciteerde expert.

Lees ook: Marokkaanse douane blokkeert "AliExpress" en "Shein" producten

Temu is geen beginner in het vak. Temu behoort tot de Pinduoduo-groep, de nummer één in online verkoop in China met 850 miljoen actieve gebruikers per maand. Hierdoor profiteert Temu van een solide expertise en een stevige financiële basis. In 2023 realiseerde Pinduoduo een omzet van 31,7 miljard euro en een winst van 7,6 miljard euro. Op basis van dit succes telt Temu vandaag de dag 50 miljoen maandelijkse bezoekers in de Verenigde Staten en zo’n 75 miljoen in Europa.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team