14 augustus 2011 - 09:00 - Cultuur
De sitcom "Dima Jirane", in prime time uitgezonden op 2M tijdens deze Ramadan, zou dagelijks gemiddeld 55% van televisiekijkers aantrekken met een piek van 57,2% afgelopen zondag, volgens Ali n ’Productions, co-producent van de serie.
Deze uitzonderlijk cijfers voor een Ramadanmaand, brengt "Dima Jirane" op de eerste plaats van de fictie-programma’s gekeken door de ramadaners.
"Yak Hna Jirane", eerste seizoen van "Dima Jirane" uitgezonden tijdens Ramadan 2010 op 2M werd dagelijks gevolgd door bijna drie miljoen Marokkanen.
"Dima Jirane" begrijpt 30 afleveringen van 26 minuten elk. De serie maakt deze dagen de polemiek in Marokko omdat het aantal reclamespots tijdens de uitzending ervan, ver boven de toegelaten quota ligt.
Op de eerste dag van Ramadan haalde 2M 41% van de kijkcijfers, gevolgd door Al Aoula met 8,6%, Al Maghribia met 2,4% en de andere Marokkaanse zenders 1,8%. Buitenlandse zenders eigenen zich ook nog eens 46,1% van de nationale kijkcijfers toe dit Ramadan.
Spanje weigert uitlevering gezochte crimineel aan Marokko
Marokko exporteert auto’s naar ruim 70 landen
Jongeman gedood door bliksem in Tanger
VS stuurt ondernemers naar Marokko om export te vergroten
Leerling doodgestoken bij school in Tanger
Geen Marokkaanse olijfolie in wereldtop 100
Streamer Ilyas El Maliki veroordeeld tot celstraf
Marokkaanse YouTuber Weld Chinwiya in de cel
Rapper Ali B opnieuw voor de rechter
Marokkaanse actrice Souad Saber stopt met acteren
Turkse filmsterren "sterk verbonden" met Marokkaanse kijkers
Marokkaanse zangeres bij "Mooiste gezichten ter wereld"
Acteur Abdel Kader Motaa mag huis niet meer uit van zijn kinderen
Saad Lamjarred en Manal Benchlikha strijden voor award