Zoeken

Kledingmerk verlaat Marokko na slechts 2 jaar

11 september 2024 - 07:00 - Economie

©

De Marokkaanse kledingretailsector heeft het moeilijk. Het Franse kinderkledingmerk Tape à l’Oeil sluit zijn winkels in het winkelcentrum Aeria Mall in Casablanca en het Arribat Center in Rabat. Dit ondanks eerdere plannen om minstens tien winkels in Marokko te openen. De twee winkels, die in 2022 en 2023 werden geopend met een investering van meer dan 10 miljoen dirham, sluiten nu hun deuren.

De reden voor het vertrek van het merk is volgens Challenge de aanhoudende crisis in de Marokkaanse kledingretailsector. Deze crisis heeft al geleid tot het vertrek van verschillende andere internationale merken, of in ieder geval tot het verminderen van hun aanwezigheid, zoals het Zweedse H&M. Een andere factor is de dominantie van Turkse merken, zoals LC Waikiki en De Facto, in het segment kinderkleding. Deze merken maken het Europese merken zoals Petit Bateau en Mayoral moeilijk om te concurreren.

Lees ook: Franse groep verlaat Marokko

Tape à l’Oeil, opgericht in 1993, maakt deel uit van de Association Familiale Mulliez, waartoe ook Auchan behoort, dat zich na enkele jaren ook uit Marokko heeft teruggetrokken. Het kledingmerk ontwerpt en verkoopt kleding en accessoires voor kinderen van 0 tot 16 jaar, geïnspireerd op de laatste internationale modeshows. Tape à l’Oeil heeft meer dan 300 winkels in ongeveer tien landen en een wereldwijde omzet van iets minder dan 200 miljoen euro.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team