5 april 2012 - 13:00 - Economie
De Marokkaanse hogesnelheidslijn (HSL) is een vorm van corruptie volgens Abdelhadi Khairat, lid van het Politbureau van de Socialistische USFP.
De politicus is van mening dat in plaats van een HSL, Marokko er beter aan zou hebben gedaan wegen te bouwen in de bergen om de afgelegen gebieden te openen. "Waarom een HSL terwijl de snelwegen leeg zijn, met enkel schorpioenen als weggebruikers in Rhamna?", aldus Khairat.
Op een bijeenkomst van de USFP-jeugd in Settat, legde Abdelhadi Khairat uit dat "de steengroefeigenaren in deze regio criminele bendes vormen" die de infrastructuur van de provincie vernietigen en de ecologische evenwicht van de Oum Rabiaa rivier bedrijgen, meldt bladi.net.
De USFP-lid is niet de enige die openlijk kritiek uit op de Hogesnelheidslijn. Voor de Marokkaans-joodse activist Sion Assidon, heeft Marokko geen HSL nodig omdat deze de toekomst van komende generaties in gevaar brengen. Lahcen Daoudi, huidige minister van Hoger Onderwijs, had (voordat hij werd benoemd tot minister) de Marokkaanse HSL een katastrofisch project genoemd.
Iran wil banden met Marokko herstellen
Marokkaans automerk NamX wil Amerika veroveren
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Afrika Cup 2025: dit zijn de 24 landen die gekwalificeerd zijn voor Marokko
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars
China wil in Marokkaanse Sahara investeren