22 februari 2018 - 18:40 - Marokko
Het Koreaans cosmeticamerk Huxley heeft onthuld dat het belangrijkste ingrediënt van zijn producten is geïnspireerd door de vrouwen van de koninklijke familie van Marokko.
Byung Hoon Lee, oprichter van de groep en voormalige medewerker van Samsung, vernam dat Marokkaanse prinsessen cactusvijgolie gebruikten om "hun huid te beschermen tegen uitdroging in de woestijnhitte".
"Een vriend die internationale handel onderwijst op een universiteit in Marokko belde me op een dag en vertelde me dat hij, toen hij als privé-onderwijzer voor het Marokkaans paleis werkte, had gezien dat vrouwen van de koninklijke familie hun gezicht wasten met een soort geel water. Dit geel water bleek cactusvijgolie te zijn. Mijn vriend raadde me aan om deze olie te gebruiken om cosmetica te maken.", vertelde Byung Hoon Lee volgens Royal Central.
Kort daarop bezocht Byung Hoon Lee Marokko om cactusolie te ontdekken en zelf te zien hoe het de huid van vrouwen kon "beschermen en kalmeren". Onderzoek toonde aan dat cactusvijgolie 400 keer meer vitamine E bevat dan olijfolie.
Marokkaanse Muay Thai-vechters in actie op ONE-gala
Donald Trump legt invoerrechten op, Marokko ook getroffen
Walid Regragui ontslagen? Marokkaanse voetbalbond reageert
Auto rijdt café binnen in Tanger, meerdere slachtoffers (video)
Indrukwekkend Russisch zeilschip meert aan in Agadir
Amerikaanse staatssecretaris van Defensie onder vuur om ’kafir’-tatoeage
Auto rijdt café binnen in Tanger, meerdere slachtoffers (video)
Indrukwekkend Russisch zeilschip meert aan in Agadir
Marokko ontwerpt steden van de toekomst
Hotels in Marokko bomvol tijdens Eid ul-Fitr
Marokko: de virtuele trouwrage
Marokkanen verwerpen Franse taal
Marokko kiest supermoderne HSL voor Tanger-Marrakech
Spaanse TikTokster geeft reistips voor Marokko: "Opgelet voor taxi-trucs!"