22 februari 2018 - 18:40 - Marokko
Het Koreaans cosmeticamerk Huxley heeft onthuld dat het belangrijkste ingrediënt van zijn producten is geïnspireerd door de vrouwen van de koninklijke familie van Marokko.
Byung Hoon Lee, oprichter van de groep en voormalige medewerker van Samsung, vernam dat Marokkaanse prinsessen cactusvijgolie gebruikten om "hun huid te beschermen tegen uitdroging in de woestijnhitte".
"Een vriend die internationale handel onderwijst op een universiteit in Marokko belde me op een dag en vertelde me dat hij, toen hij als privé-onderwijzer voor het Marokkaans paleis werkte, had gezien dat vrouwen van de koninklijke familie hun gezicht wasten met een soort geel water. Dit geel water bleek cactusvijgolie te zijn. Mijn vriend raadde me aan om deze olie te gebruiken om cosmetica te maken.", vertelde Byung Hoon Lee volgens Royal Central.
Kort daarop bezocht Byung Hoon Lee Marokko om cactusolie te ontdekken en zelf te zien hoe het de huid van vrouwen kon "beschermen en kalmeren". Onderzoek toonde aan dat cactusvijgolie 400 keer meer vitamine E bevat dan olijfolie.
Marokkaanse YouTuber Weld Chinwiya in de cel
Geld Marokkaanse diaspora boost banken, maar niet de economie
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Mounir (47) in Parijs omgebracht
Designprijs voor elektrische mini-auto uit Kenitra
FIFA-ranglijst: teleurstelling voor Marokkanen
Designprijs voor elektrische mini-auto uit Kenitra
Marokkanen eisen meer rechten voor dieren
Grote brand verwoest textielfabriek in Tanger (video)
Arrestaties na gewelddadige rellen in Nador
Schoolbus raakt van de weg in Marokko, meerdere gewonden
Verandering voor aanvraag Marokkaans paspoort
Dodelijke afloop familieruzie om land in Noord-Marokko
Grote politie-actie tegen bedorven vlees in Casablanca