7 januari 2020 - 14:00 - Marokko
Chefchaouen in het noorden van Marokko is de meest "instagramable" stad maar dreigt ten onder te gaan vanwege het massatoerisme en het gedrag van selfie-seekers.
De hashtag "Chefchaouen" werd in 620.000 publicaties op Instargam gebruikt en de populariteit van de blauwe stad blijft snel groeien.
Tientallen influencers, bloggers en backpackers bezoeken dagelijks de stad, ongeacht het seizoen, om de opvallende blauwe trappen te beklimmen schrijft The Daily Mail.
Experts zijn het er echter over eens dat er een echt risico bestaat voor de kleine stad vanwege het groot aantal toeristen. De reisgids Fodor noemt Chefchaouen bij de "door Instagram verwoeste plaatsen". Meerdere andere reisprofessionals en bloggers uitten dezelfde zorgen.
In Chefchaouen is de bevolking echter zeer tevreden met het succes van hun stad, zoals Youssef Khan, een inwoner, aan het blad bevestigde.
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Afrika Cup 2025: dit zijn de 24 landen die gekwalificeerd zijn voor Marokko
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko gaat Schotse melk importeren
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko gaat Schotse melk importeren
Designprijs voor elektrische mini-auto uit Kenitra
Marokkanen eisen meer rechten voor dieren
Grote brand verwoest textielfabriek in Tanger (video)
Arrestaties na gewelddadige rellen in Nador