11 september 2012 - 22:18 - Economie
De Nationale Investeringsmaatschappij SNI gaat haar 50%-belang in de groep Bimo verkopen aan de Amerikaanse Kraft Foods, dat hierdoor de enige aandeelhouder van Bimo wordt.
SNI, die haar terugtrekking uit een aantal van haar dochterondernemingen verderzet, heeft reeds een overeenkomst ondertekend om haar belangen in Bimo te verkopen voor 1,31 miljard dirham.
Bimo, biscuiterie opgericht in 1981 en marktleider in Marokko met merken als Merendina, Tonik, Tagger, Tango en Golden, telt 1400 medewerkers en twee fabrieken in Casablanca. De groep die ONA had aangesloten in 1999, haalde een omzet van 831 miljoen dirham in 2011.
Na de verkoop van haar belangen in Lesieur-Cristal aan de Franse Sofiproteol voor 1,3 miljard dirhams, had SNI onlangs ook haar 37,8%-belang in Centrale Laitière, grootste producent en distributeur van melk in Marokko, aan de Franse Danone verkocht voor 6,1 miljard dirham.
Iran wil banden met Marokko herstellen
Marokkaans automerk NamX wil Amerika veroveren
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Afrika Cup 2025: dit zijn de 24 landen die gekwalificeerd zijn voor Marokko
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars
China wil in Marokkaanse Sahara investeren