23 december 2014 - 18:12 - Economie
Het merk Marokko is ruim 48 miljard dollar waard en stijgt met drie plaatsen naar de 64e plek in de nieuwe ranking van het Britse instituut Brand Finance.
Volgens de organisatie was het merk Marokko 40 miljard waard in 2013. Voor de ranking werd gekeken naar de investeringen, toerisme, goederen en diensten en het menselijk kapitaal.
Marokko won vijf plaatsen vanwege de goede resultaten van het toerisme en het menselijk kapitaal. In Afrika is Marokko 5e na Zuid-Afrika (35), Nigeria (49), Egypte (54e) en Algerije (56e).
In de Arabische wereld doet Marokko het ook goed op de 8e plek. Eerst komen Saoedi-Arabië (22), de Verenigde Arabische Emiraten (32ste), Qatar (36ste), Koeweit (51e), Egypte (54), Algerije (56e) en Oman (62e). Tunesië staat nog niet in de ranking.
De ranking wordt zonder verrassing aangevoerd door de Verenigde Staten met een merkwaarde van 19.261 miljard dollar. China is tweede met 6352 miljard en Duitsland derde met 4357 miljard.
Twee maanden cel voor kus in Marokko
Echtgenote Youssef Chippo openhartig over dodelijk ongeluk Rabat
Marokko bereidt zich voor op gewapend conflict met Algerije
Details bezoek Chinese president Xi Jinping aan Marokko
Marokkaanse SGMB-bank verkocht
Onderzoek naar video Marokkaanse kleuter
Marokkaanse SGMB-bank verkocht
BIM opent megaplatform in Marrakech
Marokko exporteert auto’s naar ruim 70 landen
VS stuurt ondernemers naar Marokko om export te vergroten
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet