12 juli 2024 - 19:00 - Wereld
De Spaanse modeketen Mango heeft een nieuwe campagne voor zijn jongerenlijn, Mango Teen, volledig laten genereren door kunstmatige intelligentie (AI). Het model, de locatie in Marokko en zelfs de fotoshoot zijn allemaal digitaal tot stand gekomen.
De campagne toont een model in een kleurrijke outfit met etnische print, tegen een achtergrond die doet denken aan Marokko. Hoewel het beeld realistisch lijkt, is alles gecreëerd met behulp van AI.
Lees ook: AI-foto Koning Mohammed VI ligt Marokkanen dwars
Mango benadrukt dat dit initiatief hun voortdurende inzet voor innovatie in de mode-industrie weerspiegelt. Het bedrijf experimenteert al sinds 2018 met kunstmatige intelligentie en heeft het eerder ingezet voor prijsoptimalisatie en gepersonaliseerde productaanbevelingen.
Lees ook: Eerste Miss AI ter wereld komt uit Marokko
Hoewel AI nieuwe mogelijkheden biedt, zijn er ook ethische zorgen over het gebruik ervan in de mode. Critici wijzen op het risico van onrealistische schoonheidsidealen, gebrek aan diversiteit en mogelijke verwarring bij consumenten.
Abdelkader Belliraj vrijgelaten na gratie Koning Mohammed VI
Marokko genoemd in mega-fraudezaak in Frankrijk
Tanger in top 10 beste reisbestemmingen ter wereld
Franse gigant verplaatst banen naar Marokko
Marokko zet drie Spanjaarden uit
Marokkaanse dirham groeit fors
Marokko genoemd in mega-fraudezaak in Frankrijk
Spanje riskeert uitsluiting van organisatie WK 2030
Gevaarlijke escalatie na uitzetting Marokkaanse diplomaat door Algerije
Spaanse justitie: uitzetting Algerijn naar Marokko onwettig
Doodsoorzaak Marokkaans-Amerikaanse vrouwen in hotel in Belize bekend
Volotea lanceert nieuwe vlucht naar Marokko
Marokko-standpunt leidt tot 5 jaar cel voor Algerijnse schrijver
België viert Eid ul-Fitr op zondag 30 maart (officieel)