22 februari 2014 - 18:24 - Economie
Het Marokkaans bier ’Casablanca’ krijgt in 2014 een volledig nieuw look en het nieuwe motto: "Betreedt de legende".
Met deze identiteitsverandering wil bierbrouwerij "Brasseries du Maroc" de bier moderniseren, om zowel in Marokko als in het buitenland een rijker cliënteel aan te trekken.
Casablanca-bier werd in 1996 op de markt gebracht. Het wordt in Tit Mellil vervaardigd en is in ruim 2000 verkooppunten beschikbaar in Marokko.
Het 100% Marokkaans bier wordt ook geëxporteerd naar de Verenigde Staten (37% van de productie), Frankrijk, Spanje, België, Groot-Brittannië en Italië.
Marokkanen verbruiken jaarlijks 400 miljoen flessen bier met als populairste merken Flag, Stork en Heineken.
Marokko: de virtuele trouwrage
EasyJet serveert tajine als dessert
Robot met kaftan in straten China (foto’s)
Dounia Batma terug onder de spotlights
Marokkanen verwerpen Franse taal
Marokko kiest supermoderne HSL voor Tanger-Marrakech
X-Links energieproject Marokko-VK in gevaar
Franse gigant verplaatst banen naar Marokko
Marokkaanse dirham groeit fors
Concurrent Ikea vestigt zich in Marokko
Nieuwe luchtvaartalliantie Marokko en China
Ryanair verdubbelt ambitie in Marokko
Maroc Telecom en Inwi sluiten verrassende alliantie
Ryanair schrapt gedwongen vluchten naar Marokko