22 februari 2014 - 18:24 - Economie
Het Marokkaans bier ’Casablanca’ krijgt in 2014 een volledig nieuw look en het nieuwe motto: "Betreedt de legende".
Met deze identiteitsverandering wil bierbrouwerij "Brasseries du Maroc" de bier moderniseren, om zowel in Marokko als in het buitenland een rijker cliënteel aan te trekken.
Casablanca-bier werd in 1996 op de markt gebracht. Het wordt in Tit Mellil vervaardigd en is in ruim 2000 verkooppunten beschikbaar in Marokko.
Het 100% Marokkaans bier wordt ook geëxporteerd naar de Verenigde Staten (37% van de productie), Frankrijk, Spanje, België, Groot-Brittannië en Italië.
Marokkanen verbruiken jaarlijks 400 miljoen flessen bier met als populairste merken Flag, Stork en Heineken.
BIM opent megaplatform in Marrakech
Franse advocate verkracht in Casablanca, richkids gearresteerd
Algerije bezorgd over toenadering Marokko en Iran
Arabische topclub lonkt naar Hakim Ziyech
Opnames "Love is Blind" in Marokko
Vrouw aangevallen bij school zoontje in Driouch
BIM opent megaplatform in Marrakech
Marokko exporteert auto’s naar ruim 70 landen
VS stuurt ondernemers naar Marokko om export te vergroten
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL