4 oktober 2014 - 23:05 - Wereld
Een Japanse zakenvrouw heeft na een reis in Marokko en haar ontmoeting met Marokkaanse mama’s, een succesvolle frisdrank met oranjebloesemwater op de markt gebracht.
Kumiko Zushi, verantwoordelijke voor de productontwikkeling bij het Japans bedrijf Kirin Beverage Co, heeft voor de nieuwe frisdrank met oranjebloesemwater, eveneens inspiratie gezocht in de Marokkaanse keuken.
Tijdens twee reizen naar Marokko bezocht ze tal van soeks en maakte ze kennis met meerdere Marokkaanse gezinnen. Ze ontdekte dat Marokkaanse moeders genoten van de geur van oranjebloesemwater in hun dagelijks leven. Oranjebloesemwater wordt in Marokko namelijk niet alleen in de keuken gebruikt, maar ook bijvoorbeeld om bezoekers te besprenkelen als teken van gastvrijheid.
Het drankje ’Sparkling Water’ wordt met oranjebloesem en citroen gemaakt door middel van destillatie. Volgens Japan Times werden in de eerste commercialisatiemaand ruim 7,2 miljoen flessen van het bruisend water zonder suiker verkocht.
Donald Trump legt invoerrechten op, Marokko ook getroffen
Walid Regragui ontslagen? Marokkaanse voetbalbond reageert
Auto rijdt café binnen in Tanger, meerdere slachtoffers (video)
Indrukwekkend Russisch zeilschip meert aan in Agadir
Amerikaanse staatssecretaris van Defensie onder vuur om ’kafir’-tatoeage
Mocro Maffia-acteur Oussama Ahammoud voor de rechter
Amerikaanse staatssecretaris van Defensie onder vuur om ’kafir’-tatoeage
Algerije zwicht over Sahara voor herstel banden met Frankrijk
Zwitserse post spreekt nu ook Arabisch
EasyJet serveert tajine als dessert
Robot met kaftan in straten China (foto’s)
In Marokko geproduceerde auto is nummer 1 in Europa
Saoedi-Arabië’s Eid aankondiging voedt twijfel
Canadezen verruilen Verenigde Staten voor Marokko