19 november 2019 - 15:40 - Economie
De investeringen van de afgelopen jaren in de auto-industrie in Marokko werpen hun vruchten af. Het koninkrijk is op dag van vandaag de vijfde grootste buitenlandse autoleverancier van Europa.
Met ruim 250 autotoeleveranciers is Marokko tevens dé leider van de auto-industrie in Afrika, nog voor zuid-Afrika.
Het succes van het koninkrijk is mede te danken aan de komst van Renault-Nissan in Tanger en PSA in Kenitra. De integratiegraad bereikt 60 procent en de productiecapaciteit 700.000 voertuigen.
Dankzij de investeringen van buitenlandse groepen exporteerde Marokko tot eind vorig jaar voor 65,1 miljard dirham aan voertuigen voor een jaarlijkse groei van 14,5 procent.
Marokkaanse YouTuber Weld Chinwiya in de cel
Geld Marokkaanse diaspora boost banken, maar niet de economie
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Mounir (47) in Parijs omgebracht
Designprijs voor elektrische mini-auto uit Kenitra
FIFA-ranglijst: teleurstelling voor Marokkanen
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars
China wil in Marokkaanse Sahara investeren
Belastingverlaging in Marokko: niet iedereen tevreden
Marokko schrapt belastingen voor wapenproducenten