6 maart 2012 - 08:22 - Marokko
Het ministerie van Communicatie en de Islamitische Organisatie voor Onderwijs, Wetenschap en Cultuur (Isesco) gaan samen vechten tegen de "vooroordelen die het imago van de Islam bezoedelen". Zij lanceren samen een communicatiecampagne gericht op Europese uitgevers.
De campagne moet de "Islam uitleggen in zijn werkelijkheid, zijn voorschriften en principes", om haar imago te verbeteren bij de westerlingen.
Meerdere bijeenkomsten en workshops zijn hiervoor gepland met uitgevers, alsook interreligieuze en interculturele debatten tussen Marokkaanse en buitenlandse journalisten.
"Tijdschriften hebben het recht om te zeggen wat ze willen over de Islam, maar moeten haar niet-iconografische voorstelling respecteren", zegt het ministerie van Communicatie in een verklaring.
Verschillende Franse en Spaanse tijdschriften en kranten werden in de afgelopen maanden verboden in Marokko. Allen hadden de waarden van de Islam en/of de koning geschonden.
Jongeman gedood door bliksem in Tanger
VS stuurt ondernemers naar Marokko om export te vergroten
Leerling doodgestoken bij school in Tanger
Geen Marokkaanse olijfolie in wereldtop 100
Ryanair vliegt naar Dakhla: Algerije boos
Doden bij crash vliegtuig Marokkaanse luchtmacht
Jongeman gedood door bliksem in Tanger
Leerling doodgestoken bij school in Tanger
Geen Marokkaanse olijfolie in wereldtop 100
Ryanair vliegt naar Dakhla: Algerije boos
Doden bij crash vliegtuig Marokkaanse luchtmacht
Marokkaans automerk NamX wil Amerika veroveren
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan