17 mei 2018 - 18:20 - Economie
Geen directe prijsdaling maar wel aanbiedingen en kortingen om het vertrouwen van de consumenten terug te winnen. Dat is de methode die Centrale Danone heeft gekozen in een poging om een einde te maken aan de boycotcampagne.
Zodat "de prijs van melk betaalbaar blijft" belooft de groep tijdens de Ramadan extra promoties bij alle verkopers op verse gepasteuriseerde melk die veel wordt verbruikt door Marokkanen tijdens het vasten.
"Zine bladi" is de naam van de nieuwe campagne. Bij aankoop van twee dozen melk betaalt de klant 6 dirham in plaats van 7 dirham, wetend dat een halve liter melk normaal 3,50 dirham kost.
Centrale Danone stelt tevens dat de liter melk 3,60 dirham wordt gekocht bij melkboeren. Daarbij komen nog verschillende kosten voor de pasteurisatie, verpakking en distributie. Voor Centrale Danone is dit aanbod daarom ook een "aanzienlijke inspanning".
Geen Marokkaanse olijfolie in wereldtop 100
Ryanair vliegt naar Dakhla: Algerije boos
Doden bij crash vliegtuig Marokkaanse luchtmacht
Rat valt letterlijk op hoofd Marokkaanse politicus tijdens radio-interview
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Iran wil banden met Marokko herstellen
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars