Zoeken

Marokko gebruikt influencers om toeristen aan te trekken

19 maart 2022 - 11:40 - Marokko

©

Het Nationaal Marokkaans Verkeersbureau (ONMT) heeft onlangs een communicatiecampagne gelanceerd die zich richt op de Israëlische en Amerikaanse markt.

Om het aanbod en de aantrekkelijkheid van Marokko nieuw leven in te blazen, zijn twee bekende vrouwelijke influencers aan het werk gezet. Zo richt het ONMT zich op de Amerikaanse markt met de influencer Kelli Erdmann, die op digitale platforms bekend staat als "Happy Kelli", en op de Israëlische markt met de influencer Yarden Harel, aldus een persbericht van het ONMT. Er zijn nog verschillende vergelijkbare acties gestart met andere influencers op even belangrijke markten.

Lees ook: Al Hoceima: achtervolging om drugssmokkel te stoppen

Happy Kelli, een Amerikaanse professionele danseres en choreografe, werd gekozen vanwege het aantal mensen dat zij aantrekt met "haar positieve, creatieve en kleurrijke video’s", zo merkt het ONMT op. Zo heeft ze 3,5 miljoen volgers op TikTok en 1,7 miljoen fans op Instagram.

Yarden Harel is presentatrice op de Israëlische televisie en behoort tot de top 5 van invloedrijkste vrouwen in Israël, waar zij het reisprogramma "Het beste van de wereld" presenteert. Zij is gepassioneerd door reizen en deelt haar dagelijks leven met haar gezin.

Lees ook: Ryanair onthult Marokkaanse hotspots voor 2022

"Dankzij de steun van de ONMT-teams kunnen deze influencers zo het Marokkaanse landschap in de schijnwerpers zetten en hun ervaringen en ontmoetingen in Marokko met hun gemeenschap delen, door te laten zien welke toeristische ervaringen men in de verschillende Marokkaanse regio’s kan opdoen", zo besluit het persbericht.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team