13 oktober 2020 - 14:20 - Marokko
Marokkaans drankbedrijf ’Société Boissons du Maroc’ heeft het moeilijk door de coronacrisis. Om die reden heeft het bedrijf de verkoopprijs van haar biermerken verhoogd.
De groothandelsprijs voor een blikje Flag Pils of Stork van 33 cl is gestegen van 11 naar 12 dirham, een stijging van 10%. De reactie van slijterijen liet niet lang op zich wachten, de prijzen van het bier die het drankenbedrijf maakt, werden onmiddellijk verhoogd met 5 dirham. Voor consumenten is dit slecht nieuws.
Bedrijvengroep ’Société des Boissons du Maroc’ behaalde in de eerste helft van 2020 een nettowinst van 33 miljoen dirham, dat is een daling van 65% ten opzichte van het jaar daarvoor in dezelfde periode.
Spaanse TikTokster geeft reistips voor Marokko: "Opgelet voor taxi-trucs!"
In Marokko geproduceerde auto is nummer 1 in Europa
Komt miljardair Elon Musk naar Marokko?
Yassin in rolstoel en dakloos: "Ik leef in angst"
Massale veiligheidsversterking in Belyounech
Zineb Hattab, eerste vegan sterrenchef van Zwitserland
Spaanse TikTokster geeft reistips voor Marokko: "Opgelet voor taxi-trucs!"
Komt miljardair Elon Musk naar Marokko?
Yassin in rolstoel en dakloos: "Ik leef in angst"
Massale veiligheidsversterking in Belyounech
Zoveel zal tunnel Marokko-Spanje kosten
Woede in Marokko om vacature voor verpleegster "zonder hoofddoek"
Transavia lanceert nieuwe vlucht naar Marokko
Informele sector in Marokko groeit, overheidsbeleid faalt