13 oktober 2020 - 14:20 - Marokko
Marokkaans drankbedrijf ’Société Boissons du Maroc’ heeft het moeilijk door de coronacrisis. Om die reden heeft het bedrijf de verkoopprijs van haar biermerken verhoogd.
De groothandelsprijs voor een blikje Flag Pils of Stork van 33 cl is gestegen van 11 naar 12 dirham, een stijging van 10%. De reactie van slijterijen liet niet lang op zich wachten, de prijzen van het bier die het drankenbedrijf maakt, werden onmiddellijk verhoogd met 5 dirham. Voor consumenten is dit slecht nieuws.
Bedrijvengroep ’Société des Boissons du Maroc’ behaalde in de eerste helft van 2020 een nettowinst van 33 miljoen dirham, dat is een daling van 65% ten opzichte van het jaar daarvoor in dezelfde periode.
Marokkanen werken tot 14 uur/dag om Valencia op te knappen
Vader wil kinderen ontvoeren naar Marokko, meisje slaat alarm
Spanje wil controle luchtruim Sahara aan Marokko geven
Marokkaanse YouTuber Weld Chinwiya in de cel
Geld Marokkaanse diaspora boost banken, maar niet de economie
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Designprijs voor elektrische mini-auto uit Kenitra
Marokkanen eisen meer rechten voor dieren
Grote brand verwoest textielfabriek in Tanger (video)
Arrestaties na gewelddadige rellen in Nador
Schoolbus raakt van de weg in Marokko, meerdere gewonden
Verandering voor aanvraag Marokkaans paspoort
Dodelijke afloop familieruzie om land in Noord-Marokko
Grote politie-actie tegen bedorven vlees in Casablanca