7 februari 2018 - 19:20 - Economie
Ondanks een onverwachtse daling van de verkopen sinds het begin van het jaar, blijven low-cost automodellen winstgevend in Marokko.
In de loop van januari werden in totaal 13.627 auto’s in het koninkrijk verkocht. Volgens l’Economiste is dat 1,1% minder dan vorig jaar.
Dacia is zonder verrassing eerste met 4127 verkochte voertuigen. Het merk doet het beter dan in januari 2017.
Het moederhuis van Dacia, Renault, volgt met 1756 verkochte modellen, 11,7% meer dan vorig jaar. De Duitse autofabrikant Volkswagen kende een nog sterkere stijging met 1102 verkochte voertuigen, 48,9% meer dan vorig jaar.
Daarna komen de Koreaanse Hyundai met 923 verkochte modellen en de Amerikaanse Ford met 874 auto’s, 33,5% minder dan in januari 2017.
Geen Marokkaanse olijfolie in wereldtop 100
Ryanair vliegt naar Dakhla: Algerije boos
Doden bij crash vliegtuig Marokkaanse luchtmacht
Rat valt letterlijk op hoofd Marokkaanse politicus tijdens radio-interview
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Iran wil banden met Marokko herstellen
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars