29 november 2021 - 19:40 - Economie
De industriële koekjessector in Marokko wordt voor 62% gedomineerd door twee bedrijven volgens een studie van de Sunergia-groep en kent een "goed groeitempo", met een omzet van 2,7 miljard dirham in 2018.
Volgens de gegevens van Sunergia, die een onderzoek uitvoerde naar de bekendheid van koekjesmerken in Marokko in het kader van een reeks gewijd aan Top-Of-Mind merken, wordt de Marokkaanse koekjesmarkt voor 62% gedomineerd door twee bedrijven, Mondelez (Ex Bimo - Kraft Food) en Excelo (Best Biscuit Maroc). De rest van de markt is verdeeld tussen de merken Henry’s, Alimani, Bipan, Reda Food en verschillende kleine plaatselijke fabrikanten en distributeurs van ingevoerde producten.
Lees ook: Marokko: chocolademarkt bloeit ondanks coronacrisis
Op de ranglijst van de 10 bekendste koekjes in Marokko, plaatst Sunergia 7 merken van de reus Mondelez bovenaan de lijst. "Tagger", "Bimo" en "Tonik" bezetten de eerste drie plaatsen.
Lees ook: Ramadan: bakkerijen doen goede zaken
Daarna volgen de merken Oréo, die de voorkeur krijgen van jongeren onder de 34 jaar (13%), singles (12%) en stadsmensen (13%), het merk Henry’s dat wordt gewaardeerd door mensen van 45-54 jaar (21%) en ten slotte de merken Top Cookies (7%) en Momo (5%), die zeer aanwezig zijn dankzij hun zichtbaarheid op Facebook en Instagram.
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko gaat Schotse melk importeren
België versnelt uitzettingen Marokkanen
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Streamer Ilyas El Maliki veroordeeld tot celstraf
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond
Marokkaanse dirham in opmars
China wil in Marokkaanse Sahara investeren
Belastingverlaging in Marokko: niet iedereen tevreden
Marokko schrapt belastingen voor wapenproducenten
Air Algérie verliest strijd met Royal Air Maroc