5 januari 2021 - 20:00 - Wereld
Een groep Marokkaanse-Nederlanders, afkomstig uit verschillende steden in Nederland, neemt met de website Mocrovid het initiatief om met behulp van spreuken de gemeenschap aan het denken te zetten over hoe ouderen en kwetsbaren zoveel mogelijk beschermd kunnen worden tijdens de coronacrisis.
Het Covid-19-virus lijkt mensen met een migratieachtergrond vaker en harder te treffen en zorgt voor veel pijn en verdriet. Vermoedelijk spelen leefomstandigheden daarbij een rol, maar daarnaast bereiken campagnes met een algemene boodschap niet alle doelgroepen even goed.
Daarom komt Mocrovid nu met een campagne die beter aansluit bij de belevingswereld van jongeren met een Marokkaans-Nederlandse achtergrond. Het doel van de actie is het leveren van een bijdrage aan de bewustwording rondom de gevolgen van een besmetting door middel van goed gedrag. Met behulp van Marokkaans-Nederlandse influencers willen ze via deze campagne een doelgroepspecifieke benadering uitdragen.
Op de website zullen de initiatiefnemers links verzamelen naar duidelijke en toegankelijke voorlichtingsmaterialen van verschillende partijen. Daarnaast maken zij ook een reeks tegeltjes met herkenbare en grappige ‘mocrospreuken’ met een boodschap. De tegeltjes worden ook dagelijks op de Facebookpagina van Bladna.nl gepubliceerd.
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Afrika Cup 2025: dit zijn de 24 landen die gekwalificeerd zijn voor Marokko
Marokko opent grenzen voor olijfolie
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko gaat Schotse melk importeren
België versnelt uitzettingen Marokkanen
Marokkanen werken tot 14 uur/dag om Valencia op te knappen
Vader wil kinderen ontvoeren naar Marokko, meisje slaat alarm
Spanje wil controle luchtruim Sahara aan Marokko geven
Mounir (47) in Parijs omgebracht
Mysterieuze verdwijning Fadela (50) in Frankrijk
Spaanse boeren woedend over Marokkaanse concurrentie
Sahara: Polisario valt Frankrijk aan