29 september 2022 - 14:00 - Marokko
In een communiqué dat maandag naar al zijn diensten werd gestuurd, vroeg de directeur-generaal van de Nationale veiligheidsdienst (DGSN) Abdellatif Hammouchi dat klachten van Marokkanen "snel en positief" worden behandeld, zowel op het niveau van de commissariaten als op het niveau van de diensten die permanentie verlenen.
Abdellatif Hammouchi eist van zijn personeel meer ernst en striktheid bij de uitvoering van hun taken. In zijn nieuwe instructies vraagt hij de politieagenten om "op verantwoorde wijze zorg te dragen voor hulpbehoevenden en meteen aan al hun behoeften en noden te voldoen".
Lees ook: Politiebaas Hammouchi wil "vriendelijkere" agenten
Hij dringt er bij hen op aan te beseffen dat "elke burger die de politie benadert, ongetwijfeld een dringende klacht heeft die dringend optreden van de politie vereist".
Lees ook: Abdellatif Hammouchi benoemt nieuwe topambtenaren
Deze richtlijn van de directeur van de veiligheidsdienst DGSN en de inlichtingendienst DGST, beoogt de kwaliteit van de dienstverlening aan de burgers, die vaak klagen dat hun zaken traag worden behandeld, te verbeteren.
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko gaat Schotse melk importeren
België versnelt uitzettingen Marokkanen
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Streamer Ilyas El Maliki veroordeeld tot celstraf
Luchthaven Casablanca: nieuw team pakt bagageproblemen aan
Corruptieschandalen in Tetouan: politici onder druk
Marokko gaat Schotse melk importeren
Designprijs voor elektrische mini-auto uit Kenitra
Marokkanen eisen meer rechten voor dieren
Grote brand verwoest textielfabriek in Tanger (video)
Arrestaties na gewelddadige rellen in Nador
Schoolbus raakt van de weg in Marokko, meerdere gewonden