25 november 2011 - 11:00 - Economie
Het Italiaanse luxemerk Prada heeft een filiaal geopend in Casablanca. Prada gaat haar volledige gamma verkopen in haar allereerste Marokkaanse boetiek.
Prada, bekend om haar trendy producten, werd opgericht in Milaan, Italië in 1913 door Mario Prada, maar kende pas succes vanaf de jaren ’70. Een periode dat overeenkomt met de aankomst van Mario Prada’s kleindochter, Miuccia Prada, die het merk een nieuw impuls gaf met de lancering van nylon en prêt-à-porter collecties. Zij zal later ook het bekende label Miu Miu, de herencollectie, en Prada’s sportlijn introduceren.
De boetiek in Casablanca, 1,5 miljoen dirham kapitaal, zal in het begin prêt-à-porter, schoenen, tassen en reisaccessoires verkopen. Prada parfums en sieraden zullen volgen.
Prada dat tot 94,89% eigendom van de familie Prada en Patrizio Bertelli is, heeft een omzet van meer dan twee miljard euro behaald in 2010, dankzij de stijgende verkopen in Azië, de Verenigde Staten en Europa.
Fenerbahçe kan Sofyan Amrabat niet betalen
Duitsland stemt in met uitlevering Mohamed Boudrika aan Marokko
Gezondheidsgoeroe legt voordelen Ramadan uit
Nederland faalt: Marokkaanse jeugd wil massaal weg
Lalla Khadija, moderne prinses met een missie
Waarom Lamine Yamal voor Spanje koos en Brahim Diaz voor Marokko
Marokkaanse importeurs voor miljoenen opgelicht in China
Britse fast fashion vindt toevlucht in Marokko
Marokkaanse dirham zakt weg tegenover euro
Fiscus Marokko slaat toe na verdachte verhuizingen
Paradox in Marokko: prijs olijfolie naar recordhoogte terwijl export stijgt
Brandstof in Marokko: Marokkanen klem?
Frambozen: Marokko’s zoete succesverhaal in het VK
Bedrijven in Marokko opgelet: torenhoge boetes op komst!