11 mei 2017 - 18:44 - Cultuur
Marokko blijft een inspiratiebron voor de grootste merken. Ook voor Puma die zich inspireerde van de kleuren van de Majorelle tuin in Marrakech voor zijn nieuwe sportschoenen.
De nieuwe modellen « Clyde » en « Blaze of Glory » van de Duitse sportgigant hebben dezelfde mooie blauw kleur als de Majorelle tuin die in 1980 door Yves Saint Laurent werd gekocht.
Op de zool werd tevens een zellige-motief zoals de traditionele Marokkaanse zellige, aangebracht. Dat vernam HuffPost van Puma zelf.
De nieuwe sneakers zijn niet bepaald goedkoop. De Blaze of Glory kost 154 euro en de Clyde 168 euro. Foto’s!
Hotels in Marokko bomvol tijdens Eid ul-Fitr
Lamine Yamal debuteert in Kings League
Spaanse bedrijven dreigen Marokko te verlaten
Hachim Mastour, een verloren talent
Zwitserse post spreekt nu ook Arabisch
Marokko: de virtuele trouwrage
Dounia Batma terug onder de spotlights
Marokkaanse rapper Najm verovert schermen Times Square
New York in de ban van Koninklijke Marokkaanse Koummya-dolk (video)
Dounia Boutazout stopt ’Lalla Laaroussa’
Dounia Batma maakt enkele weken na celstraf comeback
Matt Damon onherkenbaar na Marokko-avontuur
Zorgen om invloed Frans op Marokkaans Darija
"Casablanca" was een Hollywoodmythe: de stad achter de film