7 januari 2015 - 17:40 - Economie
Quick wil net zoals McDonald’s, KFC en andere grote fastfoodketens, een deel van de Marokkaanse markt in handen krijgen.
De omzet van de Franse groep daalde met 4 procent in 2014. Door restaurants te openen in het buitenland hoopt de groep dit jaar beter te scoren.
Quick plant daarvoor de opening van restaurants in drie landen: Marokko, Turkije en Tunesië. Marokko en Tunesië krijgen elk vier restaurants en Turkije drie.
Enkele jaren geleden had Quick reeds geprobeerd om een plekje op de Marokkaanse markt te veroveren via franchisers. Maar de samenwerking met een Marokkaanse partner liep mis en eindigde in een rechtszaak. Het Franse gerecht had in 2010 gelijk gegeven aan Quick en het contract met de Marokkaanse groep teniet gedaan.
VS stuurt ondernemers naar Marokko om export te vergroten
Leerling doodgestoken bij school in Tanger
Geen Marokkaanse olijfolie in wereldtop 100
Ryanair vliegt naar Dakhla: Algerije boos
Doden bij crash vliegtuig Marokkaanse luchtmacht
Rat valt letterlijk op hoofd Marokkaanse politicus tijdens radio-interview
VS stuurt ondernemers naar Marokko om export te vergroten
Oorlog of niet, handel Marokko-Israël bloeit op
Marokko verwacht sterke daling prijs benzine
Marokkaans rode vruchten binnenkort in Chinese winkels
Belasting, btw, douane...: wat de begrotingswet 2025 voorziet
Chinese gigant voor Marokkaanse HSL
Schulden teisteren Marokkaanse huishoudens
Marokko maakt flinke winst met verkoop gemeenschappelijk grond