4 mei 2018 - 10:40 - Marokko
De Marokkaanse regering gaat een kliklijn lanceren waar ontevreden consumenten tijdens de maand Ramadan met hun klachten terecht kunnen.
Minister Abdelouafi Laftit van Binnenlandse zaken kondigde dat woensdag in Rabat aan. Zowel consumenten als handelaars kunnen het nummer gebruiken om oneerlijke prijsstijgingen te melden tijdens het vasten.
Marokkanen kunnen ook het nummer bellen met klachten over voorraadtekorten. Volgens Laftit tonen recente cijfers echter aan dat er een voldoende aanbod is aan basisproducten en producten die veel tijdens de Ramadan worden gebruikt.
De prijzen van deze producten blijven tijdens de vastenmaand "grotendeels stabiel behalve voor sommige producten waarvan de prijzen relatief veranderen om cyclische of seizoensgebonden redenen", aldus de minister.
Rapper Ali B opnieuw voor de rechter
Laila, de virtuele Puma-influencer van de Atlas Leeuwen
Grote brand verwoest textielfabriek in Tanger
Mysterieuze verdwijning Fadela (50) in Frankrijk
Marokkaanse diaspora levert grote bijdrage, maar voelt zich uitgesloten
Spaanse boeren woedend over Marokkaanse concurrentie
Grote brand verwoest textielfabriek in Tanger
Arrestaties na gewelddadige rellen in Nador
Schoolbus raakt van de weg in Marokko, meerdere gewonden
Verandering voor aanvraag Marokkaans paspoort
Dodelijke afloop familieruzie om land in Noord-Marokko
Grote politie-actie tegen bedorven vlees in Casablanca
Marokko heeft grote ambities voor defensie-industrie
Abortuspillen: Marokko kampt met ernstig probleem